dinsdag 7 augustus 2018

Lovers key state park & coconut point

Vanochtend werden we weer allemaal wakker rond 8u en aten we gezellig een ontbijtje, maakten onze zakken klaar vol strandpullen en gingen op weg.
kleurrijke huisjes op Pine island

We zouden naar Pine Island gaan... alleen aangekomen op matlacha tot de conclusie gekomen dat er geen strand is op pine island... want pine Island beach is 2u verderop bij weeki wachee… OEPS! foutje in de voorbereiding... wat dan? Even Google maps erbij, en de keuze viel op Lovers key state park op een uurtje rijden.

Aangekomen bij Lovers key state park betaalden we 8$ voor de auto en konden we meteen op het trambusje stappen wat ons naar south beach bracht. Gelukkig hing de gele vlag uit, we mochten zwemmen! Een dolgelukkige meid keek haar ogen uit als de 'grote zandbak' in zicht kwam.

We zochten een plekje om onze parasol en handdoeken te leggen (we hadden bijna het hele strand voor ons alleen) terwijl Amelie letterlijk stond te springen om te gaan zwemmen en haar zandspeelgoed uit te proberen. Zo gezegd, zo gedaan! Toen Tom en Amelie aan het zwemmen waren zag Valesca een donkere vlek in het water, meteen even geroepen (want ja, ze heeft in haar leven veel Jaws enzo gezien) kwam er rustig een Manatee voorbij gezwommen, stak even nieuwsgierig zijn neus boven water en dobberde weer verder met de stroming mee, wat een ervaring!!

We maakten een wandeling over het strand en Amelie speelde in het zand, nadien aten we wat kleins aan de lokale beach bar, Amelie draaide de barman al meteen rond haar vinger en kreeg een ijsje 'on the house'

schelp(je)

Tekenen in het zand, superleuk!

Na weer wat spetterpret ruimden we onze spullen op en namen het trambusje terug naar de parking, waar we ons allemaal douchte en konden omkleden, zo waren we klaar voor onze volgende stop, coconut point.

Onderweg ons eerste warmteonweer van de vakantie gehad, met nog enkele drupjes die vielen stapten we bij coconut point uit en wandelden rond. Ook hier was een (kleine) build a bear, maar jammer genoeg geen hondjes (en die hebben we Amelie beloofd...) dus dan maar weer verder. We namen een korte pauze bij Starbucks - Valesca had nog een groupon dus die was dan ook meteen gratis- en wandelden verder naar Barnes & Noble, een megagrote boekenwinkel waar zowel Valesca als Amelie hun ogen uitkeken, Valesca heeft haar collectie van de Disney Villains boeken weer aangevuld en Amelie kreeg een boek van de puppy dog palls (een boek met daarbij een speelmat en speelfiguurtjes).
De eerste regenbui

een vieruurtje voor kleine meid

de leesmicrobe van mama overgenomen

We hielden nog een korte stop bij Target voor het aanvullen van onze boodschappen die op zijn en besloten bij Outback steakhouse te stoppen om wat te eten, anders zou het voor kleine meid te laat worden. Natuurlijk had Amelie in het restaurant al meteen een vriendje gemaakt! Entertainment alom!

Thuisgekomen allemaal vlug in de douche, nu werkt Valesca de blog bij, Tom zit wat op het internet en Amelie speelt nog supermooi met haar nieuwe boek met figuurtjes, dan maar wat later in bed vandaag! Heerlijk, vakantie :) en morgen een dagje van niks!
meteen het nieuwe speelgoed testen! zo gelukkig

1. Eindelijk de zee en wat straalt ze.
    En wat mooi om dan ook nog een mantee te zien.
    En ja de outback zo lekker weer een top dag

2. Dat koppie! Heerlijk zo'n stranddagje. Die huisjes aan de Golf zijn ook altijd zo leuk. Echt een vakantiegevoel.

3. Wat een heerlijke stranddag, wat is het daar prachtig zeg! En super om een manatee te zien.